Monday 4 February 2013

Healthy cookies

This is one for all banana lovers out there!
I found this amazingly easy 2-ingredients-healthy-cookie recipe in the fab blog www.foreverfit.se. It simply is to good not be shared!

It's a perfect pre workout snack and for extra protein put some almond butter (it works on EVERYTHING) on top and have a few slices of turkey or chicken breast as well. Delicious :)

Take one banana and 1 dl of oatmeal and mix it together. Preheat your oven to 200C and stick the cookies in for 15-20 minutes. Voila! 

Could it be any easier? 

Now it's time for the first workout of the week, whoop!

x x x 

Swedish: Här är något för all banan älskare därute!
Jag hittade detta super-enkla-endast-2-ingredienser-nyttiga kakor recept på den grymma bloggen www.foreverfit.se och det är för gott för att hållas hemligt!

Passar perfekt några timmar innan det är dags att träna och vill man ha lite extra protein kan man göra som mig och slänga på lite mandelsmör (det funkar till ALLT) och äta några skivor kalkon eller kyckling också (smörgås pålägg). Smarrigt :)

Ta en banan och mosa ihop med ca 1 dl havregryn. Baka i ugn på 200C i 15-20 minuter. Klart!

Kan det vara enklare än så?

Nu kör vi veckans första träningspass, heja!

Puss


Nom nom nom!
 
Pin It Now!

2 comments:

  1. Tack för att du länka min blogg Sofie! Visst var det gott!? Dina såg jätte smarriga ut!! :D Ha en fin kväll, kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så lite så :) Oh ja dom var ju helt underbart goda, älskar banan så passar mig perfekt! Pojkvännen blev allt lite avundsjuk att jag inte sparat en enda till honom, haha :) Kram

      Delete